Monday, January 28, 2008

sEm 4, January 2008

Hari ni, genap 1 bulan dah di semester baru. Saya adalah penuntut di UiTM cawangan Segamat. Dah Semesta 4 dah sekarang. Macam tak Percaya je. Saya ambil kursus Diploma Sains Komputer. Sekarang memduduki kelas D4S1. Member-member kelas ni okey-okey je. Enjoy la masuk kelas ni.

Semesta ni, saya ambil 6 subjek tapi boleh di katakan banyak la jugak jam kreditnya. Kene ambil 20 mata jam kredit. Pensyarah-pensyarah yang mengajar alhamdulillah la semuanye ok. Pensyarah-pensyarah yang mengajar saya untuk semesta ni ialah:
  • Ahmad Kamalrulzaman Othman
  • Nani Shuhada Sehat
  • Rashidah Mokhtar
  • Chu Hong Heng
  • Safura Adeela Sukiman
  • Md Ikhram Mahadzir
Subjek yang agak best di pelajari adalah subjek multimedia. Pada awalnya saya takut jugak nak masuk kelas ni sebab macam-macam cerita saya dengar tetang lecture yang akan mengajar saya ni. Tapi after dah masuk kelas beliau,perasaan takut bertukar kepada perasaan tak sabar. Ini kerana saya tak sabar untuk menyiapkan tugasan yang beliau bagi. Terasa menarik sangat multimedia tu. Selalunya saya dapat melihat multimedia yang dah siap,tapi sekarang saya sendiri perlu menyiapkan multimedia tersebut. Sangat mencabar rupanya...

Selain multimedia, data structure pun best jugak. First dulu Pn Rasyidah yang ajar, tapi sekarang cik Mazlyda yang ajar. ok lah pembelajaran nya,sebab ia adalah sambungan JAVA. Agak mudah juga di fahami,tapi tak tahu la dapat skor or tak. harap kawan-kawan yang lain dapat membantu saya dalam memahami subjek ni.

Database pun boleh tahan la best nye. Tapi kurang sikit pemahaman saya tentang subjek ni. Seronok tu seronok la jugak tapi takut untuk summit proposal,coz takut tersalah wat tetang ape yang di perlukan. Tapi nasib baik kawan-kawan semuanya baik-baik belaka,so mereka dapat membantu menerangkan ape yang perlu and ape yang tak perlu di sertakan dalam proposal tersebut. Amat merumitkan jugak la database ni. tapi saya akan cuba yang terbaik untuk menyiapkan apa yang lecture bagi tugasan.

4 comments:

Beyta said...

aku boring gile kat kelas database.. kita asyik belajar teori jerk. biler kite nak belajar buat database....

senorita said...

isk!! xckp pong ader blog....
jgn luper wat link blog ak erk...
senor-fara.blogspot.com

huhuu...

senorita said...

xder post baru ker??
hmba tunggu neh.......
huhuuuu....

gemok-serabai said...

walamak.. uitm keramat ke? adess. dekat sahaja dengan rumah hamba. dip sains komputer? well done! teruskan2! =D